BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

syAng sye tak ?

Thursday, July 1, 2010

hidup bagai novel..


pernah tak korang nangis baca novel?
pernah tak korang nangis tengok drama?tak kisahlah korean ke,malay ke,org putih ke,
pernah tak korang nangis tengok filem? khasnya hindustan plus pulak lagu2 yang mendayu2..kasi guling2
(dah guling banyak kali turun gaung pun tak mati~pelik gak aku)

hapa?

tak pernah?
(ayat klise dari kaum lelaki hokey!) padahal bantai nangis sampai tak lalu makan


pernah tak korang terpikir kalau dipikir-pikir sebenarnya hidup kita seharian ini boleh dikatakan bagai sebuah novel,drama atau filem?


~sebenar-benarnya sesuatu novel,drama atau filem itu diadaptasi dari kehidupan manusia sehari2 walaupun ada yang goreng-goreng~tapi tak mustahil yang goreng2 tu akan terjadi kepada sesiapa je dekat dunia ni dengan izin ALLAH~
okey kepala dah berdeyut sebab dah mula tak paham dengan apa yang aku tulis dekat atas ahaks

kenapa tertiba aku duk pikir benda ni
sebab masa aku kecik-kecik
zaman rajin baca novel
aku selalu cakap dlm hati..
eleh ni cerita je manalah boleh jadi mcm ni dalam kehidupan kita
tapi...
bila aku mula dewasa..

tiba-tiba aku tidak dapat menyangkalkan bahawa tak mustahil apa yang terjadi dalam novel akan terjadi dalam kehidupan kita...
ada sehari tu dah puas nangis-nangis...dah kesat air hingus segala bagai
tetiba boleh terlintas pulak dalam kepala ni " eh dah macam dalam novel pulak hidup aku ni"

hokey
dah dah berenti merepek cik nurul

p/s: kenapa lagenda budak setan..hehehe (senyum rahsia)

1 pengOmen ter..sayanG:

~LP Lum~ said...

salam~

hehhe... sy pengemar novel.. tapi sy xpenah sekali pun menagis apabila mbaca novel2 yang sedey2 nie.. tah ar mgkin xde prasaan agaknya... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails