BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

syAng sye tak ?

Tuesday, February 23, 2010

masalah-masalah...rase nak mati je!!!

korang penah ade masalah?
apa???? tak deeee?
ish ish ish
agak-agaklah kalau nak membohong pun
rasenyer orang gilok pun ade masalah diaorg sendiri, apatah lagi orang normal mcm kita ni? ye tak?
korang pernah tak hadapi sesuatu masalah sampai terasa nak bunuh diri..
"hah aku tak mau hidup dah!!!

rase semua orang tak sayang aku!!!

apa salah aku!!!semua orang pandang sinis kat aku!!

sikit2 aku yang salah!!sikit2!! aku??

aku taw aku hodoh tapi jangan layan aku mcm ni!!!

kenapa orang nak amik kesempatan je kat aku ek?

semua keje aku yang nak kena buat!!!

orang tak paham perasaan aku!!"

kat atas tu lah antara dialog-dialog cerekarama (yg aku reka sediri ahaks) yg mungkin pernah terlintas dekat kepala korang.betul tak ???

itulah namanyer hidup
wahai sayang-sayang ku sekalian
hidup di dunia sentiasa ada dugaan
orang kata selagi ada dugaan tu namanyer Allah sayang dekat kita
aku selalu pegang ayat tu je...
sebenarnyer dalam hidup ni kita;

1.jangan pikir sangat nanti bole gilok!!!
2.take it easy...oppppss but not everthing
3.jangan terlalu taksub pada sesuatu perkara

4.bila dapat sesuatu dugaan ingatlah satu~bahawa dugaan tu kita bole atasi walaupun rasenyer mcm tak mampu jek (Allah takkan bagi dugaan yang kita tak mampu atasi..remember that!!)

5.kadang-kadang motto "ada aku kisah" bole guna pakai di saat genting

6.jangan selalu sangat lari dari masalah.sekali sekala tak pe lah nok.jgn risau nanti masalah kau tu kejar kau balik.pcayalh

Tuhanku...bersamamu tidak ada jalan buntu
Denganmu Tuhan.. berat terasa ringan....
Denganmu Tuhan.. aku punya harapan..
Engkau yang memungkinkan kemustahilan..
Engkaulah jua yang menciptakan KeAjaiban~

dalam hidup semua orang ada masalah atau problem (kata orang perak)
kalau kau rase tak mau ade masalah pegi duduk dekat bulan~kau yakin ke tak de masalah dekat sana???
bersabarlah wahai kawan-kawan walaupun sabar korang hanya tinggal setitik cuma..kerana bahagia pasti menjadi milik mu jua
walau lambat atau cepat
~saya karamlah kau nurul melaporkan dari tempat kejadian~

pssst:dato dr fadilah kamsa pun mesti ade masalah dia sdirikan..semua org ada masalah..betul tak dato?..ceh mcm dato baca je blog ijau aku ni ahaks

13 pengOmen ter..sayanG:

Diana said...

diana suka entry nie...
mcm tau2 jer diana byk masalah ari nie..huhu
wahai hati...tabah la engkau~

Diana said...
This comment has been removed by the author.
1tomyam said...

setuju tu..masalah ngajor kite arti hidup...ngehehe

kai said...

jgn le mati dlu...
i x rela jadi duda muda..
wakakakkakakaa...

NuRul said...

diana~tabahkan hatimu~hdp mmg byk masaelah

NuRul said...

tomyam~betul tuh..tulh kalau ade msalah.jgn lari2
kai~ hahaha sudahlah u.u tu jgn ngada2 nk cdih

pak dogol said...

salam dari pak dogol..

pesanan pak dogol cuma satu..

'adoptasi dan adaptasi'..

barulah hidup kita ini umpama pelangi..

muehehe!

NuRul said...

uuuikks mendalam sungguh apa kah maksudnyer pak dogol?

paij188 said...

Salam,

1st time drop by. Salam kenal dan ziarah juga.

Setuju sangat dgn sis. Itulah namanya hidup, klu perfect sgt tu bukanlah realiti kot namanya..

anyway, hope to see ya in my blog.

xoxo

NuRul said...

paij188~welcome to ma blog dear

Atan Athen said...

sume org ad masalah...dr masalah kite blaja menjadi lebih baik

Anak Pendang Sekeluarga said...

salam,mintak pandangan atau nasihat/komen berkaitan dengan artikel terbaru yang di tulis di blog saya.Pandangan dan komen/nasihat dari anda amat saya alu2kan untuk di jadikan pengajaran kepada saya..

mYpRecious said...

semoga tabah.. ingat trouble is a friend wherever you go..

fikirkan masalh itu sbg sesuatu yg +ve k.

salam kenla dr saya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails