BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

syAng sye tak ?

Thursday, March 18, 2010

kenapa aku berblogging?

apakah kaitan gambo diatas dengan tajuk??...
kehkehkeh aku berusaha keras dan nak belajar pasal dunia blog macam kucen tu wat lah

kalau korang buat blogwalking korang akan jumpa pelbagai jenis blog
ada blog personal
ada blog nak jual barang
ada blog yang unik sampai orang asyik nak jengah ja
ada blog rojak~macam-macam ada macam blog aku ahaks

dan ada macam-macam sebab kenapa dia orang berblogging
ada yang berblogging kerana kepuasan diri
ada yang berblogging sampai makan diri~ish ish jangan jadi macam ni sudahlah

jadi
kenapa aku berblogging???
sebab yang pertama:
dulu masa zaman belajar (dulu tuh macam lama je kan padahal baru berapa bulan kehkehkeh)
aku memang tak da masa nak tido.kadang-kadang bila dah masuk dua hari baru aku sedar aku tak tido....
mata pun dah macam koala (korang penah tengok koala?)
oleh kerana dah selalu sanggat tak tido ada satu hari tu aku berkata pada seorang kawan
"habis je study aku nak Qada balik tido-tido yang lepas"
sejak dari tu habis je belajar...aku pun mengotakkan janji tu
lepas solat isyak je aku dah tido...tapi bila dah lama-lama aku rasa macam benggong je kepala.yolah tido banyak sangat..terlebih sudah
jadi nak mengelakkan aku tido
menulis blog adalah salah satu jalan penyelesaian yang paling besh
setakat ni telah berjaya melewatkan waktu tido aku

oklah reason yang kedua
aku ni sanggat suka menulis
walaupun bahasa melayu aku grammar dia memang tungang langgang..bahasa orang puteh apatah lagi
dari berblogging ni aku mula berlajar menulis secara kecil-kecilan
pernah juga menulis novel tapi tak tau mana nak di talekan
tak pelah nurul mulalah secara kecil-kecilan~pujuk hati aku
yah terus belajar!!

reason yang ketiga
sejak aku masuk dunia blogging ni..aku perasan satu benda
kawan-kawan seblogging memang peramah dan baik hati
bagi aku dunia blogging dunia yang aman.semua orang ada hak nak luahkan apa yang terkandung dalam hati..dunia yang memang kaca dan telus.tak da simpan-simpan...
aku mulai jatuh cinta pada dunia blogging

ikhlas
~~~budak baru belajar~~~


8 pengOmen ter..sayanG:

MiSz MaNja said...

* bukan koala tapi kata kawan saya "lu tengok mata saya dah macam panda"

*memang ramai blogger2 yg nicely.. but xsume taw.. ade gak yang annoying..

*hobi..

M!Er4N said...

berblogging blh hilangkan stress bg sy..hu3..bila asignmnet bertimbun, take time updtae blog jap..last2 asignmnet ntah ke mana,ha3..

Atan Athen said...

reason yg ketiga tu tersangat la btol....tu yg wat ak sk bloger2 ni

eik`S noName said...

ooo...koAla...penah la jumpe skali..hik3

ermm...
btol dah...kat blog nie mcm2 leh kite conteng..leh lepas ape yg terpendam...mcm dunia kita je...
n kebanyakan entry kita akan disokong oleh kawan2 blogging yang sgt2 la sejati...
huhuhu...

DDrfauziah said...

Hi, salam perkenalan.
Tq 4 following ya Nurul.
Hmmm ... happy blogging, semoga dpt apa yg diingini.
Mmg tiap org tu ada alasannya tersendiri ... ramai mereka yg bertujuan mencari pendapatan tambahan, so mcm perniagaan lain juga mereka cuba mendapat pelanggan & $$$ ... :)
As 4 me, blogging adalah utk mengisi ruang waktu dgn berkongsi idea, ilmu, & pengalaman bg kebaikan bersama, insya Allah.

POSH76 said...

suka tuceng ker bnyk gambo tucengla
bagus sis keep blogging yer hehe

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

nurul...

wah kaki tido yew? pok montot tu kang!!

hehehehehe...

NuRul said...

mis manja~eh panda ek pat baca balik mcm pelik kekeke

mier4n~uiikks jgn lupakan asement taw

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails